ניהול אסטרטגיה – היום יותר מתמיד

   משבר הקורונה שהגיע כך לפתע, משום מקום, העמיד חברות רבות בפני שבר של ממש בכל הקשור למודל העסקי ולדרך אשר בה החברה מייצרת כסף. שאלות מעשיות לגבי תקפות המודל העסקי והכורח לשנות אותו הציפו דילמות הקשורות למבנה הארגוני, העסקת עובדים, התייעלות,  שיטות עבודה, תפעול, שיווק ומכירות

עד לפני חודשים ספורים איש לא העלה על דעתו את האפשרות של קריסתם של המודלים העסקיים הוותיקים. אולם משבר הקורונה אילץ עסקים רבים לחשב מסלול מחדש ולפעול ולקדם תכנית אסטרטגית אשר תעדכן ביעילות, מהירות וגמישות את פעולת החברה, תצמצם את הוצאותיה, תגביר את המכירות ותתאים את דרך הפעולה והמבנה הארגוני לתנאי השוק החדשים

על רקע ההכרח העומד בפני חברות וותיקות לבחון מחדש את הנחות היסוד העסקיות שלהן ולעדכן את המודל העסקי המוכר ואת מערכות התפעול והשיווק – נדרשת תפישה חדשנית גם ביחס לאופן פיתוח תכנית אסטרטגית של שינוי וניהול הטמעת השינוי הנדרש בארגון

אחת הדרכים להתמודדות עם האתגר המסובך היא מינוי מנהל אסטרטגיה  יועץ חיצוני לחברה עם ניסיון ניהולי, בעל אוריינטציה אסטרטגית ומגוון כישורים ייחודי – אשר תפקידו הוא לנהל את מהלך השינוי הנדרש בחברה במטרה לגרום לאסטרטגיה להשיג את יעדיה

מנהל האסטרטגיה  פועל בשיתוף פעולה מלא עם יו”ר הדירקטוריון ועם מנכ”ל החברה, כאשר מעמדו מאפשר לו לפעול באופן חופשי מול כל מחלקות הארגון, לגעת בנושאים הרגישים ביותר, להציב מראה ברורה בפני הנהלת החברה, לאתגר את החשיבה ולסייע לכל חברי ההנהלה לפתור חסמים ולגבש הסכמה בהחלטות אסטרטגיות – ולוודא שהוצאתן אל הפועל דרך כל רמות הארגון, תואמת את האסטרטגיה ומביאה את התוצאות הרצויות

מנהל האסטרטגיה חייב להיות מעשי, אנליטי ובעל חזון. הוא צריך לדעת לעבוד בגובה של 30 אלף רגל ו 300 רגל  ולדעת לספר את “הסיפור” (האסטרטגיה) באופן שאנשים יכולים להבין ולהתחבר אליו. תפקידו לנתח ולהבין האם החלטות דירקטוריון מיושמות בפועל והם התכנית האסטרטגית אכן מיושמת על ידי כל מחלקות הארגון ולקבוע במהירות האם יש צורך בשינוי או בעדכון

כל שינוי, אישי או עסקי – כרוך בהתמודדות מול חששות, פחד משינוי, ורצון להיאחז במוכר והידוע. הגדרת אסטרטגיה חדשה לחברה ותיקה כרוכה בשינוי של דרכי פעולה ושיטות עבודה מסורתיות – ולעיתים אף שינוי במבנה הארגוני, החלפת מנהלים או שינויי תפקידים

מאחר ובני אדם נרתעים משינוי ונוהגים לשמר הרגלים קיימים – על מנהל האסטרטגיה להיות בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה, להיות מאזין טוב כדי לפענח את ההקשרים האנושיים – ולטפל גם בחלק הרגשי והמנטלי של השינוי – כחלק בלתי נפרד מניהול התכנית האסטרטגית ויישומה בפועל

Katzur Strategies - Smart Business Growth

יפתח קצוריזם, יועץ ומנהל אסטרטגיה. למעלה מ 30 שנות ניסיון בפיתוח וניהול עסקים ויזמות. תחומי פעילות: מדיה, תקשורת, מסחר, נדלן, טכנולוגיה, הייטק
נסיון עסקי וכלכלי רחב , עוסק בחשיבה המצאתית, יועץ אישי לאנשי מפתח בעולם העסקים הישראלי. מוניטין מקומי ובינלאומי. רשת קשרים ענפה

 לתיאום פגישת סיעור מוחות עסקי  

yiftach@katzur.co.il